Nielsen tahliliy kompaniyasi ma’lumotlariga ko‘ra, 2023 yilda "Man Siti" o‘yinlari boshqa ingliz klublari o‘yinlariga nisbatan AQSHda eng ko‘p tomosha qilingan. Ularning o‘yinlarining umumiy o‘rtacha auditoriyasi 36,9 million kishini tashkil etdi! Taqqoslash uchun, ikkinchi eng mashhur klub “Manchester Yunayted” hisoblanadi (13,4 mln). Masalan, “Siti” va “Inter” o‘rtasidagi Chempionlar ligasi finalini ikki milliondan ortiq amerikalik tomosha qilgan. Shunday qilib, Manchesterning ko‘k qismidagi klubning Amerikada tan olinishi shunchaki hayratlanarli. Ammo "shaharliklar" bu muvaffaqiyat uchun yillar davomida ishladilar.
Hammasi 2017 yilda, britaniyaliklar AQSHga mavsumoldi gastrol safari uchun birinchi marta kelganlarida boshlangan va o‘shandan beri ular deyarli har yili tashrif buyuradigan stadionlarda muntazam ravishda mahalliy tomoshabinlarni xursand qilishdi. Ammo klubning marketing bo‘limi amerikaliklarning madaniy muhitiga kirish zarurligini allaqachon tushunib yetgan. Shunday qilib, PR kampaniyalari Man City'ning xorijda tan olinishi uchun vosita bo‘ldi. Misol uchun, Pep Gvardiola mashhur "Ted Lasso" teleserialida kamo rolida paydo bo‘lgan - va buning evaziga ushbu teleko‘rsatuvning aktyorlari o‘tgan yilning aprel oyida "shaharliklar"ning "Arsenal"ga qarshi hal qiluvchi o‘yinida qatnashgan, shuning uchun u AQSH tomoshabinlarining e’tiborini juda yaxshi tortdi.
Boshqa tadbirlar ham bunga o‘z hissasini qo‘shdi. "Siti" o‘tgan mavsumdagi o‘z sovrinlarini Nyu-Yorkdagi "Empayr-steyt-bilding" yaqinida namoyish qilishdi - suratga olish uchun navbat ta’sirli edi. Klub shuningdek, Amerika sportining muqaddas joylari - beysbol hududiga kirdi. Aniqrog‘i, “Manchester Siti”ning maskotlari – Munchester va Munbim 2022-yilda Beysbol bo‘yicha Oliy liga o‘yinida kichik shou qilishdi. AQSHdagi eng katta sport tomoshabinlari aynan shu yerda jamlanadi.
Amerikalik tomoshabinlarning intilishi "shaharliklar"ga nima beradi? Albatta, foyda. Axir, buni millionlab to‘lov qobiliyatiga ega auditoriya sotib oladi: o‘yinlarni tomosha qilish uchun obunalar, klub tovarlari, AQSHdagi jamoaning mavsumoldi o‘yinlariga chiptalar. Buning ustiga Amerika xalqi Nyu-Yorkdagi "City Football Group" kompaniyasiga qiziqish bildiradi va klub buning uchun ham pul ishlaydi. Bundan tashqari, ular barcha ijtimoiy tarmoqlarga obuna bo‘lib, klubning reklama shartnomalari narxini oshiradi. Shunday qilib, "shaharliklar" - bu mavzuni o‘z vaqtida ko‘rib chiqqan, hamma narsani to‘g‘ri bajargan va hozirda katta yutuqlarga erishayotgan ajoyib yigitlar armiyasiga ega!