2005 yilda "Bavariya" "Alyans Arena"ga ko‘chib o‘tdi va darhol stadionga ko‘zga ko‘ringan xususiyatni kiritdi. Televizion rasmda markazning chap tomonida T harfini tashkil etuvchi oq kostyum kiygan va to‘rtta nuqta - "Bavariya" homiysi Deutsche Telekom logotipi borligini ko‘rgansiz.
Bu qanday tashkil etilganligi haqidagi asosiy savollarga javob beramiz.
Bu kostyumli odamlar kimlar? Ular maosh oladimi?
Homiy logotipi Deutsche Telekom xodimlari va stajyorlari tomonidan yaratilgan - kompaniyadan tashqaridagi odamlarda bu tarzda "Bavariya" o‘yinini tekin tomosha qilish imkoniyati yo‘q.
Bu jami 58 kishi bo‘lib, qur’a orqali o‘z o‘rnini egallaydi - odatda bir kishi bir mavsumda atigi bitta Bundesliga o‘yiniga kirsa bo‘ladi. T-zonasidagi muxlislar oddiy ko‘rsatmalarga ega: taqdim etilgan oq kiyimda o‘tiradi (bu futbolka yoki poncho va beysbol qalpog‘i), o‘rindiqdan chiqmaslikka harakat qilish kerak. Ammo zudlik bilan hojatxonaga borish yoki oziq-ovqat sotib olish kerak bo‘lsa, unda muammo bo‘lmaydi. Asosiysi, televizor tasviridagi T harfi vizual ravishda parchalanmasa bo‘lgani.
Muxlislarga buning uchun pul to‘lanmaydi ("Bavariya" o‘yiniga bepul kirish allaqachon katta sovg‘adir), lekin ularga, masalan, pivo ichishga ruxsat berilgan. Deutsche Telekom matbuot xizmatiga ko‘ra, o‘tgan yillar davomida ularning xodimi yoki stajyori o‘yinda nomaqbul harakat qilgan birorta ham voqea sodir bo‘lmagan.
Nega T harfi barcha Bavariya o‘yinlarida mavjud emas?
Klub qo‘shimcha ravishda homiyni faqat ichki musobaqalarda ta’kidlaydi - bu Yevropa musobaqalarida taqiqlangan. Shuningdek, mavsum boshida yoki oxirida kunduzgi o‘yinlarda “T” belgisini ko‘rmaysiz. Yoritish sharoitlari tufayli oq harf shunchaki ko‘rinmaydi, shuning uchun "Bavariya" issiq mavsumda odatiy Deutsche Telekom reklamasisiz Bundesliganing bir nechta o‘yinlarini o‘tkazadi.
T ning bir qismi bo‘lish qanday kechadi?
Bu tajriba haqida jurnalist Ilya Benish batafsil gapirib berdi. Istisno tariqasida unga "Bavariya" o‘yiniga Deutsche Telekom tarbiyalanuvchilari hamrohligida borishga ruxsat berildi.
"Bavariya" Benishaga Myunxenga kelishidan oldin ham oq liboslar jo‘natgan. Ammo unda ham, u stadionga kirishdan oldin styuardlar tomonidan ko‘rikdan o‘tkazildi va istisno tariqasida - kompaniya vakili sifatida sumkasi bilan borishga ruxsat berdi.
Barcha 58 kishi o‘yindan 20 daqiqa oldin bir xonaga yig‘ilib, qisqa ko‘rsatmalar oladi: shunchaki o‘tirishlari va joylarini tark etmasliklari aytiladi. Tanaffus paytida hojatxonaga borgan ma’qul, lekin ikkinchi bo‘limda buni qilmagan ma’qul - uzun navbatlar mavjud bo‘lgani uchun. Benishaning so‘zlariga ko‘ra, uning qo‘shnilari "Bavariya" va "Leypsig" o‘rtasidagi o‘yinni haqiqatan ham kuzatib borishmagan - ular bir-birlari bilan muloqot qilishgan va telefonlariga yopishib olishgan. Faol fanat bo‘lishning hojati yo‘q - faqat ba’zida kompaniya fotografiga suratga tushish kerak. Biroq, oq pancho kiygan ko‘plab tarbiyalanuvchilar Aryen Robben ulardan unchalik uzoq bo‘lmagan qanot bo‘ylab yugurib kelganida butun stadion bilan o‘rnidan sakrab turgan (o‘yin 2016 yilda bo‘lib o‘tgan).
Deutsche Telekom "Bavariya"ga qancha pul olib keladi?
2022 yilda "Bavariya" va telekommunikasiya kompaniyasi (daromad bo‘yicha Yevropadagi eng yirik) 2027 yilgacha yangi shartnoma imzoladi. Shunday qilib, ular o‘rtasidagi barcha kelishuv kamida 25 yil davom etadi. Bild nashrining yozishicha, "Bavariya" Deutsche Telekomdan yiliga 50 million yevro oladi.