Bugun 20 avgust, 2025 yil, chorshanba.

«
»

Turnir jadvali

Jamoa O' O
1 Nasaf 19 40
2 Neftchi 19 39
3 Dinamo 19 37
4 Bunyodkor 19 34
5 OKMK 19 34
6 Paxtakor 19 33
7 Navbahor 19 31
8 Qizilqum 19 25
9 Surxon 19 23
10 Andijon 19 21
11 So‘g‘diyona 19 20
12 Xorazm 19 19
13 Qo‘qon-1912 19 18
14 Mash’al 19 18
15 Buxoro 19 14
16 Sho‘rtan 19 10

O'tgan o'yinlar.

19-тур Paxtakor 2-0 So‘g‘diyona
19-тур Navbahor 0-1 Neftchi
19-тур Dinamo 1-0 OKMK
19-тур Nasaf 2-0 Sho‘rtan
19-тур Qo‘qon-1912 2-0 Surxon
19-тур Mash’al 1-0 Andijon
19-тур Bunyodkor 2-1 Buxoro
19-тур Xorazm 0-1 Qizilqum

Navbatdagi o'yinlar.

20/08/25 Sho‘rtan - Navbahor
20/08/25 So‘g‘diyona - Dinamo
21/08/25 Neftchi - Mash’al
21/08/25 Buxoro - Qo‘qon-1912
22/08/25 Andijon - Paxtakor
22/08/25 Qizilqum - Bunyodkor
23/08/25 Surxon - Nasaf
23/08/25 OKMK - Xorazm

So'rovnoma

  • Superliga mavsumida chempionlikka asosiy da’vogar qaysi jamoa deb hisoblaysiz?

  • Natijalar | Jami ovoz: 1835 ta.
  • So'rovnomalar arxivi
  • O‘zbekiston terma jamoasini JCH-2026'ga kim tayyorlashi kerak?

  • Natijalar | Jami ovoz: 689 ta.
  • So'rovnomalar arxivi

TV dasturlar

Blogdagi o‘zgarishlar

Teglar buluti

Xabarlar arxivi

«Real» vs «Barselona». Google olamida qay biri mashhurroq?

Baho:
+ | -
YEVROPA / Milliy chempionatlar / Ispaniya La-ligasi
Rukn: Yangiliklar
A A A

Ispaniya grandlariga nisbatan e’tiborning umumiy evolyusiyasi va jahon geografiyasi (2004-2025 yillar) yoxud Google Trends bo‘yicha muhim, uzoq muddatli bahs-munozaralar tahlili. Google (sayyoramizdagi eng yirik qidiruv tizimi) va YouTube (asosiy videoplatforma) ma’lumotlari internet sahnasida turli futbol klublariga nisbatan qiziqish darajasini global miqyosda baholash imkonini beradi. Ushbu tahliliy maqola uchun ma’lumotlar Google Trends xizmatidan olingan bo‘lib, bu 2004 yil 1 yanvar - 2025 yil 16 may oralig‘idagi qidiruvlar foizini qamrab olgan.

«Real» va «Barselona»ni o‘zaro taqqoslashda har bir mavzu bo‘yicha qidiruvning nisbiy takrorlanishi, turli mamlakatlardagi so‘rovlar miqdori hisobga olingan. Shuningdek, qidiruvlar toifalarga ajratilgan. Umuman, tarixiy tendensiya tahlilida Google algoritm­laridagi o‘zgarishlarni ham nazardan qochirmaslik talab etiladi. Zero, klublarga nisbatan qiziqish vaqt o‘tishi bilan o‘zgarib turadi. Google Trends xizmati esa eng ommalashgan 25 xildagi so‘rov natijalariga qarash imkonini yaratadi. Qidiruvlar bo‘yicha ma’lumotlar muxlislarning klublarga nisbatan qiziqishini to‘liq ifodalamasligini ham aytish o‘rinli. Oddiy aytganda, ushbu tahlil muxlislar soni (sosiologik so‘rovlar natijasi ko‘proq mos keladi) yoki ijtimoiy tarmoqlardagi faollik emas, balki qidiruvlar dinamikasiga asoslangan - bu alohida mavzu. Xo‘sh, oxirgi 20 yillikda global internet auditoriyasining Ispaniya futbolidagi eng muvaffaqiyatli ikki klubga e’tibori qay darajada o‘zgarib turdi?

Qiziqish dinamikasi

Google Trends xizmati ma’lumotlariga ko‘ra, 2004-2025 yillar oralig‘ida dunyo bo‘yicha Ispaniyaning eng mashhur klubi - bu «Real». To‘g‘ri, muayyan oraliq (2006, 2008, 2009 va 2011 yillar)da «Barselona» bu borada oldinga chiqib olganini ko‘rish mumkin. Kataloniya klubining oltin davri ayni shu yillarga to‘g‘ri kelgani o‘z-o‘zidan tushunardi. «Anorranglilar» avvaliga Frank Raykaard boshqaruvi va Ronaldinyo yetakchiligida, keyin Xosep Gvardiola rahbarligida butun Yevropada mutlaqo boshqacha futbol ko‘rsatishdi, yangi uslubni yaratishdi. Ha, 2005 yilning oxiridan keyingisining yarmiga qadar Google tizimida braziliyalik to‘p afsungari (albatta, Ronaldinyo) ijrosidagi xaylaytlar butun «Barsa»ga nisbatan ko‘proq qidirilgani ham faktdir.

2009 yildan esa «Real» va «Barselona»ning jahon miqyosida mashhurlik bobida barqaror o‘sishi kuzatildi. Barchasi zamonamizning ikki eng buyuk futbolchisi - Krishtianu Ronaldu va Lionel Messi o‘rtasida boshlangan afsonaviy raqobatning asl samarasidir. Har holda, 2017 yilgacha har ikki klubga bog‘liq qidiruvlar barqaror ravishda o‘sib bordi. Ayni shu yillar davomida «El-klasiko» o‘yinlari global media-voqeaga aylanib, televideniye reytinglariga daxldor rekordlarni yangiladi. Shuning barobarida La Liganing eng katta o‘yinlari YouTube tarmog‘ida ham eng ko‘p ko‘rilgan futbolcha videolar qatoriga kirdi. Biroq 2018-2021 yillarda vaziyat bir qadar o‘zgardi. Xususan, Krishtianu Ronalduning 2018 yili «Yuventus»ga yo‘l olgani natijasida e’tiborning ma’lum qismi Italiya «A» seriyasiga burildi. «Barselona» va «Real»ga qiziqish pasayishining qo‘shimcha omillari ham bor: orada har ikki grand yorqin g‘alabalar qayd etolmadi, tarkib nuqtai nazaridan avlodlar almashinuvi boshlandi, yana pandemiya davri ham xalaqit berdi. Ha, «Real» 2016-2018 yillar CHLda qatorasiga 3 marta g‘alaba qozonib, mashhurlik bobida «Barselona»dan ancha o‘zib ketdi. 2019-2021 yillar oralig‘ida esa ikki azaliy raqib o‘rtasidagi mashhurlik darajasi farqi minimal darajaga tushdi. 2022-2024 yillarda yana tub o‘zgarishlar ro‘y berdi: «Madrid»ga nisbatan qiziqish keskin oshdi, «Barselona» bu vaqtda Lionel Messisiz qolib, sport nuqtai nazaridan ham orqaga ketdi. O‘rtada farq yana kattalashganini «Los Blankos»ning CHLdagi yangi g‘alabalari va tarkibiga yorqin yulduzlar (Vinisius Junior, Kilian Mbappe) jalb etgani bilan ham izohlash mumkin. Mana, joriy yil muvaffaqiyatli mavsum va tarkibida «Oltin to‘p»ga yaqqol da’vogarlarning paydo bo‘lishlari ortidan «Barsa»ga qiziqish sur’ati yana tezlik oldi. Xo‘sh, Kataloniya klubi yaqin kelajakda mashhurlik (qidiruv hajmi) bo‘yicha «Real»dan yana o‘zib ketishi mumkinmi? Bunga faqat va faqat vaqt to‘g‘ri javob bera oladi.

Google tizimida Ispaniyaning yetakchi klublariga daxldor mashhurlik dinamikasi (2004-2025 yillar)

Davrlar bo‘yicha mashhurlik indeksi

«Atletiko» ikki gigantdan sezilarli darajada orqada, «matraschilar»ga nisbatan qiziqish faqat 2010-2015 yillarda kuchaydi. To‘g‘ri, oxirgi 2 yilda bu borada barqaror o‘sish bor. «Sevilya» va «Valensiya» klublari esa joriy asr boshida katta mashhurlikka erishdi, so‘nggi bir necha yildan buyon esa yetakchilar bilan o‘rtadagi farq tobora kattalashib bormoqda. Jumladan, 2014 yil «Sevilya» uchun salbiy ma’noda burilish nuqtasiga aylandi. O‘shanda andalusiyaliklar Ispaniya klublari orasida 3-o‘rinni «Atletiko»ga boy berishdi. 2025 yilda esa «Valensiya» ham ilk marta «Sevilya»dan o‘zib ketdi.

Google tizimida Ispaniyaning yetakchi klublariga daxldor mashhurlik indeksi (2004-2025 yillar)

Mashhurlik geografiyasi

«Real» statistika yig‘iladigan deyarli barcha mamlakatlarda eng mashhur klub hisoblanadi. «Barselona» esa atigi 8ta mamlakat (Sudan, Polsha, Burkina-Faso, Daniya, Ekvador, Ummon, Suriya va Tailand)da «Madrid»dan oldinda, xolos. Ispaniyaning o‘zida ham «Madrid» yaqqol yetakchi - 48 foiz. Mashhurlik bobida keyingi o‘rinlar «Barselona» (35 foiz) va «Atletiko» (17 foiz)ga tegishli. Qit’alar miqyosida qarasak, Shimoliy Amerikada «Real» (57 foiz) mutlaq yetakchi. «Barselona»ning eng yuqori natijasi Osiyoda - 41 foiz. «Atletiko» esa MDH (11 foiz) va Yevropa (10 foiz)da nisbatan yaxshiroq pozisiyaga ega.

Google tizimida Ispaniyaning yetakchi klublariga daxldor mashhurlik xaritasi (2004-2025 yillar)

A.AHMEDOV tayyorladi.

Manba: Интерфутбол газетаси
Kiritildi: 23:55, 19.08.2025. O'qildi: 516 marta. Fikrlar: 0 ta.

Bo'limga tegishli boshqa xabarlar


Bilasizmi, Futbol qiroli Pele professional faoliyati davomida 1200dan ortiq gol urgan bo'lsada, ularning 757tasini rasmiy o'yinlarda nishonlagan.

To'purarlar jadvali

Futbolchi Gol
1 Пахтакор Igor Sergeev 12
2 Насаф Husayn Norchayev 9
3 Сўғдиёна Lyupcho Doriyev 9
4 Навбаҳор Abbos G‘ulomov 8
5 Бунёдкор Luis Kachorri 8
6 Навбаҳор Ruslan Jiyanov 8
7 Динамо Anvarjon Hojimirzayev 6
8 Машъал Humoyun Murtazoyev 6
9 ОКМК Xurshid G‘iyosov 6
10 Андижон Rustam Turdimurodov 5

So'nggi xabarlar

Boshqa xabarlar →

Konferensiya

Қаҳрамон Асланов

"Futbol plyus"


Шуҳрат Шокиржонов

Faqat futbol haqida


Шерзод Ражабов

Kuchli Beshlik


Ҳасанали Қодиров

Onlayn savol-javob


barcha konferensiyalar »
© STADION.UZ
Guvohnoma №0917. Berilgan sanasi: 02.12.2013. Muassis: «OSIYO KABEL» MCHJ. Bosh muharrir: Bo‘ronov Olimxo‘ja Azimxo‘ja o‘g‘li. Tahririyat manzili: 100057, Toshkent shahri, Usta Shirin 125. E-mail: admin@stadion.uz
Barcha huquqlar himoyalangan. Sayt materiallaridan to‘liq yoki qisman foydalanilganda veb-sayt manzili ko‘rsatilishi shart.
Blogdagi materiallar uchun blog egasi, xabarlar ostidagi fikrlar uchun foydalanuvchining o‘zi javobgar.